استاندارد ISO 10004 : 2012 چیست؟
شناخت از نظرات مشتریان و نیازهای آنها نقش بسیار مهمی در موفقیت یک شرکت بازی می کند تا اواخر قرن بیستم تولید کنندگان محصولی را تولید می کردند و سئوال می کردند ( این محصولی است که من تولید کرده ام آیا آن را می خرید ؟) اما الان دیگر این مشتریان هستند که از تولید کنندگان سئوال می کنند ( این محصولی است که من نیاز دارم آیا می توانی آن را تولید کنید؟).
استاندارد ایزو ۱۰۰۰۴ روش تحقیق در مورد نیازها و نظرات مشتریان را به صورت ساخت یافته ارائه می کند استاندارد بین المللی ISO10004:2012 از سازمان می خواهد از روش های مناسب برای نظرخواهی استفاده کرده و الزام می کند که نحوه طرح ریزی سئوالات و جمع آوری اطلاعات بازار مناسب با نوع محصول و با توجه به جامعه انجام شده و روش و تعداد نمونه با توجه به روشهای علمی انجام شود و نتایج را با استفاده از فنون آماری مناسب تحلیل کنند و از نتایج این تحلیل برای تعریف پروژه های بهبود و اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه استفاده نمایند و نتایج را مجددا تحلیل کنند.
هدف از پیاده سازی ISO 10004 : 2012:
ایزو ۱۰۰۰۴ روش جمع آوری و تحلیل نظرات مشتریان را به صورت گام های مشخص ارائه می کند و باعث می شود که سازمان با بدست آوردن درک بهتری از نیازهای مشتریان آنها را در تامین نیازهای آنها یاری کند.
دامنه کاربرد ISO 10004:2012 :
استاندارد ISO 10004:2012 در تمام شرکت های تولیدی و خدماتی چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی قابل پیاده سازی می باشد.
مزایای گرفتن گواهینامه ISO 10004:2012
شناسایی انتظارات و برداشت مشتریان از کیفیت محصولات و خدمات
شناسایی رقبای بالقوه وبالفعل سازمان و وضعیت سازمان در مقابل آنها
داشتن یک سامانه نظرسنجی ساخت یافته
امکان انجام BM ( مقایسه عملکرد کیفی سازمان در زمان های مختلف و مقایسه با رقبا )
گرفتن گواهینامه ISO 10004:2012 از ASYS نشاندهنده مشتری مداری سازمان است
امکان برنامه ریزی برای بهبود کیفیت کالاها و خدمات
استفاده از روش های علمی برای تحلیل
استفاده لوگو استاندارد ISO 10004:2012 برروی محصولات و تبلیغات محصول
روش پیاده سازی استاندارد ISO 10004:2012
برای پیاده سازی سامانه ISO 10004:2012 مدیریت باید پیش قدم شده و مانند هر سیستم مدیریت دیگری از آن حمایت نماید سپس شرکت ها باید در مرحله اول سازماندهی برای اخذ نظرات مشتریان ایجاد کنند و چانل های ارتباطی با آنان را تعیین کنند.
این چانل ها می تواند یک خط تلفن ویژه برای اخذ نظرات داشتن یک قسمت نظر سنجی در وب سایت شرکت ، گذاشتن پرسشنامه در جعبه محصولات و یا نظر سنجی مستقیم از طریق بخش فروش، بازاریاب ها ویا شرکت های نظر سنجی باشد.
نظرات باید جمع آوری شده و تحلیل گردد و نتایج برای مدیریت برای تصمیم گیری ارسال شود.
برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه پیاده سازی استاندارد ISO 10004:2012 می توانید با شرکت ASYS تماس حاصل فرمایید.
تغییرات در استاندارد ISO 10004 : 2012
استاندارد ایزو ۱۰۰۰۴ برای اولین بار در سپتامبر ۲۰۱۰ معرفی شد این استاندارد ابتدا با عنوان ts منتشر شد و اسم کامل آن ISO/TS 10004: 2010 بود. کارگروه SC3 از کمیته ۱۷۶ سازمان جهانی استاندارد استاندارد ISO 10004 : 2010 را تدوین کرد . با توجه به بازخورد های رسیده به tc176 این استاندارد بازنگری شد و استاندارد ISO 10004 : 2012 جانشین آن شد. به عبارت دیگر ایزو ۱۰۰۰۴ دیگر یک استاندارد ts نیست.
کلمات کلید:
ISO 10004 : 2012 چیست؟ علامت و لوگوی ISO 10004:2012 به چه معنی است؟ چرا سازمانها گواهی نامه ISO 10004 : 2012 می گیرند ؟ ISO 10004:2012 چه کمکی به سازمان می کند چطور ISO 10004:2012 بگیریم
هزینه گرفتن گواهینامه ISO 10004:2012 چقدر است چرا استاندارد ایزو ۱۰۰۰۴ بگیریم چطور به سادگی ایزو ۱۰۰۰۴ پیاده کنیم ویرایش جدید ISO 10004 : 2012 تغییرات ISO 10004 در ویرایش جدید . اعتبار گواهینامه ISO 10004:2012 آیا ISO 10004: 2010 اعتبار دارد ISO/TS 10004: 2010 چیست ISO/TS 10004: 2010 از سال ۲۰۱۴ فاقد اعتبار است و ویرایش ۲۰۱۴ جانشین آن شده تفاوت و تعییرات ISO/TS 10004: 2010 با ویرایش ایزو ۱۰۰۰۴ ویرایش ۲۰۱۴ گواهینامه iso صدور گواهینامه ISO 10004 : 2012 اخذ گواهینامه ISO 10004 : 2012 گواهی ISO 10004 : 2012 معتبر ترین شرکت صادر کننده گواهینامه ISO 10004 : 2012 مشتریان نیازها موفقیت شرکت تولید کنندگان تولید ایزو ۱۰۰۰۴ نظرات مشتریان استاندارد بین المللی
ISO10004:2012 نظرخواهی روشهای علمی از فنون آماری تحلیل پروژه های بهبود اقدامات اصلاحی پیشگیرانه پیاده سازی ISO 10004 : 2012نیازهای مشتریان تامین نیازهای استاندارد ISO 10004:2012 شرکت های تولیدی و خدماتی بخش دولتی کیفیت محصولات و خدمات وضعیت سازمان
ASYS مشتری مداری نظر سنجی وب سایت شرکت